Toti marketerii sunt mincinosi - talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica - Seth Godin

by - April 17, 2018

All marketers are liars. The power of telling authentic stories in a low-trust world - Toti marketerii sunt mincinosi - talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica - Seth Godin

"...multe dintre lucrurile socotite drept adevarate sunt adevarate pentru ca, de fapt, credem in ele."
Asa incepe cartea Toti marketerii sunt mincinosi scrisa de Seth Godin. Ca e adevarat sau nu, as vrea sa va intreb mai intai pe voi. De cate ori v-ati prins singuri ca va mintiti in legatura cu un produs sau un serviciu?

Stiti restaurantul ala mega-cool si scump, in care v-ati dus sa sarbatoriti ziua cuiva, dar serviciile si modul in care ati fost tratati nu a fost tocmai okay? Ce ati facut? Nu ati spus ca "Daaaa~ a fost tare fain, ne-am simtit tare bine si experienta a fost tare placuta la restaurant. Aha~ cum sa nu!"

Sau companiile care pun factor de protectie 15-20 SPF pe fondurile de ten sau pudre, si va dau impresia ca da, sunteti protejati de razele puternice ale soarelui daca le folositi produsul, dar "uita" sa mentioneze cata cantitate trebuie aplicata ca sa fiti cu adevarat protejate? Daca ar mentiona ca va trebuie 1-1.5 ml la fiecare aplicare, poate ati constientiza ca o crema cu SPF mai ridicat nu este acelasi lucru cu un fond de ten care contine factor de protectie 15. Si apropo, asta ar insemna 10 pompite in fiecare zi ca fondul vostru de ten sa va protejeze. 10 pompite de fdt in fiecare zi pe tenul vostru!

Sau paletuta aia de farduri de la brandul ala misto care e tare in voga acum, si va costa an arm and a leg? Paletuta aia care are ambalajul destul de cheap si fragil, iar fardurile au o textura de creta si un fallout impresionant? Ce faceti, va mintiti ca daaa~ e super faina paletuta asta! si o folositi in continuare ca doar ati dat juma' de salariu pe ea, nu? Si a fost promovata de X si Y, iar eu am incredere in X si Y.
Stiti ca as putea continua trenuletul asta in care ne spunem minciunele singuri cu privire la multe lucruri, dar nu asta e ideea de azi. Ci este ideea dezvoltata de Seth Godin in aceasta carte.

De faptul ca exista o relatie de simbioza intre marketeri si consumatori. Hai sa dezvoltam un pic ideea pentru ca stiu ca titlul ne duce cu gandul in alta parte.
Probabil (cu siguranta) o strategie de-a autorului de a se asigura ca cititorul pune mana pe carte si o citeste pana la capat.
"Fie vei incepe sa spui povesti care se raspandesc de la sine, fie vei deveni irelevant."
*****
"Povestile grozave contin o promisiune ...sunt crezute ...sunt subtile ...se deruleaza rapid ...nu recurg la logica, ci apeleaza adeseori la simturi ...vizeaza rareori pe toata lumea ...nu se contrazic ...Si, mai presus de toate, povestile grozave corespund viziunii noastre despre lume."
All marketers are liars. The power of telling authentic stories in a low-trust world - Toti marketerii sunt mincinosi - talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica - Seth Godin
De unde o puteti achizitiona: libraria online Libris (momentan o gasiti la reducere) Editura Curtea Veche
Nume: Toti marketerii sunt mincinosi - talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica
Autor: Seth Godin
Pagini: 166
Format: 13 x 20
Coperta: paperback
"O poveste spusa bine: Kiehl's Since 1851
...de ce ar insista cineva sa cumpere o crema care se gaseste exclusiv la 300 de kilometri departare de casa. Primul lucru pe care l-am vazut cand am intrat in micutul magazin a fost o motocicleta Ducati si un mic avion pentru acrobatie... Podelele de lemn aveau cel putin o suta de ani vechime. Personalul era mult mai bine pregatit decat m-as fi asteptat de la o drogherie. Etichetele erau pline de informatii, iar fiecare articol era expus intr-un mod placut.
Mesajul era clar: toate acestea sunt obiectul muncii unei persoane, unui individ, nu al unei corporatii.
...
Pe o piata plina de concurenti anonimi, asta era o adevarata afacere - cosmetice autentice produse de cineva caruia ii pasa.
Magazinul era plin cu tot felul de informatii. Descrieri detaliate despre testele pe animale si despre cursele de motociclete, despre fondatori si clientii lor. Preturile erau ridicol de mari, iar sticlutele erau neobisnuite, fara sa semene cu nimic din ceea ce stiam eu ca se vinde pe bani grei (pareau facute in casa - si inca mai par asa).
...
Si, ca intr-o mica afacere de familie, angajatii au insistat sa-mi dea pentru acasa si alte produse - gratis.
...
Cu alte cuvinte, nu Kiehl's face marketing, ci clientii sai. Kiehl's a spus a poveste, iar clientii s-au mintit singuri si si-au mintit si prietenii.
...consumatorii sunt complici in marketing.
...
- a descoperit o viziune impartasita de mai multi oameni;
- a elaborat o poveste in jurul acelei viziuni;
- a facilitat raspandirea povestii;
- a creat o piata noua, pe care o controleaza."
Ideea e ca daca vrei ca brandul tau sa aiba succes, trebuie sa ii oferi unui potential client mai mult decat o prima impresie buna. Va rog, a nu se confunda primul contact cu prima impresie. Sunt doua lucruri total diferite. Unui potential client trebuie sa ii oferi o poveste, o experienta memorabila si un vizual pe care sa-l tina minte. In fiecare zi intram in contact cu multe lucruri, dar nu toate ne raman intiparite in minte. Cele care isi lasa o amprenta, inseamna ca au ajuns sa coincida cu modul nostru de gandire, cu gusturile noastre si cu lifestyle-ul pe care il ducem. Sau de ce nu, am vrea sa il ducem.
"Marketerii nu sunt cu adevarat mincinosi.
Marketerii de succes sunt doar furnizorii povestilor pe care consumatorii aleg sa le creada."
All marketers are liars. The power of telling authentic stories in a low-trust world - Toti marketerii sunt mincinosi - talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica - Seth Godin
"Un element-cheie: in 2003, companiile farmaceutice au cheltuit mai mult pe marketing si vanzari decat pe cercetare si dezvoltare. Cand vine vremea investitiilor, este destul de clar ca diseminarea ideilor din spatele unui medicament este mult mai importanta decat inventarea medicamentului in sine."
*****
"Unele dintre aceste grupuri sunt mici, dar iti pot pune povestea in miscare. Sunt capabile sa-ti transforme nisa de piata intr-un cult, intr-o miscare, apoi intr-o tendinta, iar in final intr-o piata de masa.
...
Nu este suficient sa gasesti o nisa care impartaseste o viziune asupra lumii. Nisa respectiva trebuie sa fie pregatita si capabila sa influenteze un grup mare de prieteni."
*****
"Eufemismele pot parea un fel de corectitudine politica dusa pana in panzele albe, dar, de fapt, urmaresc sa spuna povesti inventate pentru a strapunge zidul prejudecatilor si pentru a-i da vorbitorului sansa de a-si relata povestea."
*****
Acestea sunt doar cateva lucruri care mi-au ramas in minte dupa ce am terminat de citit aceasta carte.
As putea sa va influentez si eu (subtil) parerea in fiecare recenzie pe care o public pe blog, folosind anumite cuvinte cheie, care sa va faca sa cumparati sau nu produsul pe care am ales sa il promovez, dar dupa cum ati observat si voi, prin modul in care eu aleg sa scriu, va dau mana libera in a decide daca acel produs este pentru voi sau nu.
Desigur, voi mi-ati putea spune acum ca gusturile nu se discuta si nu v-as putea influenta in nici un fel, dar hai sa fim seriosi! Gusturile intotdeauna s-au discutat, iar ideea de ce mi-a placut mie, s-ar putea sa nu va placa voua si vice versa, nu se aplica intotdeauna. As putea spune ca mi-a placut mai mult Toti suntem ciudati, si ca Toti marketerii sunt mincinosi s-a cam invartit in jurul unei singure idei, over and over again, transmitandu-mi un singur mesaj: marketingul si hype-ul unui produs n-ar exista daca noi, consumatorii n-am comenta si n-am recomanda acel produs.
Anumite tendinte iau nastere pentru ca noi le mentinem vii.
Anumite servicii proaste pentru care noi platim pentru ele, n-ar mai exista daca am inceta sa le folosim.
O vedeta, fie ea actrita, cantareata, influencer etc nu s-ar mai bucura de faima si bani, daca noi am inceta sa o promovam.
As putea sa spun toate astea, dar ideea e ca Toti marketerii sunt mincinosi ar putea fi mai mult pe gustul oamenilor care isi doresc schimbarea, antreprenori, chiar si influenceri care isi doresc faima, si cauta o scurtatura, oameni de afaceri cu o vechime pe piata, dar care se intreaba de ce brandul lor nu mai aduce profitul pe care il aducea back in the day. Daca in Toti suntem ciudati vorbeam mai mult de schimbarea care se intampla in marketing si online in fiecare zi, in Toti marketerii sunt mincinosi, vorbim mai mult despre cum am putea sa coacem un plan, sa-l punem in aplicare si o data ce rotile incep sa se invarta, cum am putea sa extindem afacera.
Toata lumea (consumatori si marketeri) au o parte de jucat in acest cerc vicios, si niciodata nu poti sti cu exactitate daca o idee prinde sau nu, pentru simplul fapt ca totul este in continua dezvoltare, in continua schimbare.

Chiar daca incerci sa oferi oamenilor o poveste frumoasa, o poveste pe care o traiesti si doresti sa o promovezi, exista intotdeauna posibilitatea ca oamenii sa nu rezoneze cu ea sau sa fie plictisiti de idee in sine. Iar greseala pe care foarte multi o fac, cateodata intr-un mod inconstient, este ca se bazeaza mai mult pe detaliile tehnice, impersonale, apoi se intreaba de ce nu au succes.
Oricat de multi bani ai baga intr-o campanie, exista intotdeauna posibilitatea ca aceasta sa fie un major flop.
Asa ca incearca sa te adresezi mai bine unui grup cu care tu rezonezi, cu care ai ceva in comun, iar totul o sa curga de la sine.

All marketers are liars. The power of telling authentic stories in a low-trust world - Toti marketerii sunt mincinosi - talentul de a spune povesti autentice intr-o lume sceptica - Seth Godin

As mai putea continua mult si bine sa vorbesc despre acest subiect, dar mai bine v-as intreba pe voi: ce trucuri sau idei le-ati pus in aplicare ca sa va construiti brandul personal?

Sau ce poveste sau mesaj vreti sa transmiteti prin intermediul blogului vostru?

Sper ca a fost pe placul vostru subiectul de azi si sper sa ajungeti sa rasfoiti aceasta carte, iar daca va place, sa reveniti cu un feedback la mine.

SHARING MEANS CARING!  So share along if you liked this post.
Follow me on Instagram and don't forget to subscribe if you want to
receive my latest articles in your e-mail box. 💖
Have a lovely day!

***please read Disclaimer

ABOUT AUTHOR

Evelena - Stories in Bloom is the destination for those seeking information and inspiration on the most sought-after in beauty, fashion and lifestyle. She will always enjoy talking about make-up and books, loves painting, photography and couldn't live (organized) without her Bullet Journal. Yes, she's the old school type. Goes as far as pilfering her mother's closet for old and gorgeous timeless pieces. Give her vintage, books, chocolate and a camera, and she's a happy girl. Her main love will always remain make-up though. She firmly believes that make-up should enhance a person's natural beauty and not completely change it, unless that's the intended look. So grab a cup of hot cocoa, light up a scented candle an join her in discovering how her stories will continue to bloom. - "Make-up can push your self-confidence off the charts, but at the end of the day, it's just make-up. No point in painting your everyday canvas if you don’t appreciate your qualities. Have fun with make-up and remember that no amount of beauty products can mask an ugly soul. Treasure yourself!”

You May Also Like

0 comments

Every little word is highly appreciated! Thank you for taking your time! ^_^
--IMPORTANT NOTICE!--
Due to some repeated problems with Disqus, i had to delete this widget, thus losing ALL of my comments.

©COPYRIGHT EVELENA - STORIES IN BLOOM 2018-2019