Seth Godin - Toti suntem ciudati - review

by - March 31, 2018

Toti suntem ciudati - We are all weird. The myth of mass and the end of compliance - Seth Godin

De cate ori vi s-a intamplat sa deschideti o carte si sa puneti un bookmark chiar pe prima pagina? Ca sa intelegeti despre ce vorbesc:
"Evenimentul i-a redat parcului zoo "masa":  interes de masa, frenezie in masa, mase de multimi."
Sau pe scurt, s-a creat un hype in jurul acelui eveniment, ca sa folosesc jargonul din blogosfera noastra. Cam asta era strategia de baza care se folosea in agentiile de publicitate. Strategie care a fost adaptata de unele brand-uri, pentru ca pana la urma, cine se adapteaza la evolutia constanta din mediul online, reuseste sa ramana in continuare in top.

Toti suntem ciudati - nici o pagina din aceasta carte nu a fost irosita. Plina de exemple concrete si informatii, Seth Godin reuseste sa relateze evolutia marketingului intr-un mod superb, si cum unele branduri s-au obisnuit cu ideea ca unele lucruri s-au schimbat, altele refuza sa accepte "ciudatii", continuand pe acelasi drum, cu aceleasi strategii invechite.
Ciudatul este noul normal!

Toti suntem ciudati - We are all weird. The myth of mass and the end of compliance - Seth Godin
De unde o puteti achizitiona: Libris Editura Baroque Books & Arts
Nume: Toti suntem ciudati - We are all weird. The myth of mass and the end of compliance
Autor: Seth Godin 
Pagini: 120
Format: 210 x 140
Coperta: paperback mat (si un pic texturat). E tare faina coperta acestei carti, si singura pe care o am in acest format. Cu ocazia asta, am descoperit inca o editura care m-a fascinat cu titlurile pe care le detine, nu numai frumusetea copertilor.
De ce s-a starnit fenomenul acesta al "ciudatilor" si care sunt factorii care au determinat schimbarea?
Accesul la optiuni, la internet si varietatea serviciilor = evolutie. Deal with it!

"Oamenii prefera sa se organizeze in triburi, in grupuri de persoane care au acelasi conducator, aceeasi cultura sau aceeasi definitie a normalului." - sau mai bine spus, asa zisele bisericute. Oameni care rezoneaza unul cu celalalt, care va impartasesc interesele si obiectivele, care sunt pe aceeasi pagina sau cel putin asa cred ei ca sunt, pentru ca am zis mai sus, avem optiuni, si avem libertatea de a alege. Tot ce nu este asemanator ideilor si principiilor adoptate de acel trib, este ciudat.
Si vice versa. Ciudatenia devine normala, iar normalul devine ciudat.

"Ca si masa, conformismul pe scara mare este un fenomen relativ nou. Ne apropiem de sfarsitul unui secol de industrialism, un secol in care manufacturarea, marketingul, politicile si sistemele sociale au actionat umar la umar, astfel organizate incat sa ne impinga spre centru.
Lumea prezentului inseamna mai multa informatie, mai multe optiuni, mai multa libertate si mai multa interactiune." - preferabil, interactiune in timp real. Pentru ca noi vrem, si vrem acum!

"Azi e mai usor ca oricand sa ajungi la nise specifice de ciudati, oferindu-le lucruri de care sunt obsedati. In felul asta e mult mai usor sa fii obsedat, pentru ca specialistii in marketing sunt dispusi sa-ti satisfaca dorintele, in loc sa te sileasca sa faci ce vor ei." - cel mai concret exemplu: toti criticam si dezaprobam comportamentul domnisoarelor de la TV, si faptul ca ceea ce promoveaza ele, duce in jos (for lack of a better word) si putina evolutie care s-a observat in ultimii ani. Si mai concrete sunt statisticile si topurile care ne arata audiente scazute la o emisiune de calitate care promoveaza cultura, evolutia, talentul, si audiente maxime la ...cancan. Ei bine, de ce credeti ca se vinde cel mai bine mediocritatea si cancanul? Pentru ca ei doar il livreaza, noi continuam sa-l "consumam".
Am vazut recent un top de vanzari al unei librarii, iar titlurile care s-a vandut cel mai bine m-au socat. Asa ca va rog frumos, nu mai criticati, nu va mai vaitati, si constientizati ALEGERILE voastre.

Toti suntem ciudati - We are all weird. The myth of mass and the end of compliance - Seth Godin

"Guvernele au aparut primele, fiindca este mai usor sa domini si sa mentii ordinea daca poti sa legiferezi si sa controlezi respectarea conformitatii.
Specialistii in marketing au preluat conceptul si l-au exploatat."
...
"De ce sa oferi alegeri respectabile, cand poti sa castigi mai multi bani prin acceptare silita si prin presiune sociala?"
Nimic mai adevarat, iar lucrul asta il aud aproape zilnic. S-a intiparit atat de bine chestia asta in mintile unora, ca deja devine absurd: "nu avem ce sa facem". In fiecare zi ni se "servesc" anumite lucruri, iar noi "nu avem ce sa facem". Vorbim de schimbari, dar la capitolul actiuni, stam foarte prost.
As putea sa dezvolt acest subiect, dar nu stiu cat de interesate ati fi de el. Am alt target pe blog, so i'm giving y'all what you want to see from me. See what i just did there? ^_^

"Regula era simpla: daca faci masele sa tanjeasca dupa ceea ce tu oferi si daca le poti satisface nevoile angro, ai castigat." - asta pare sa fie motto-ul influencerilor. 😂 Tot ce vedem la ei, vrem si noi. Hype-ul creat in jurul unor persoane este uneori inexplicabil si instantaneu. Nici nu ne dam seama cand ajungem sa "stalk-uim" o persoana in online, dandu-i astfel putere de decizie pentru noi.
Un influencer bine cotat poate aduce chiar si 8-9 milioane de dolari (Hey there, Nikkie!) unui brand, deci va dati seama cata influenta si putere de convingere le oferim acestor oameni. Uneori, este nevoie doar de o poza pe Instagram, de un clip de 60 de secunde sau o simpla mentiune intr-un clip de pe Youtube.
Ei promoveaza, noi ne dorim si cumparam.

Va rog sa nu bagati influencerii in aceeasi oala cu persoanele care au treijde mii de Followeri cumparati, numai ca sa puna mana pe colaborari. Aici ne referim strict la micro-influenceri si "aia mai mari" care au un cuvant de spus, iar oamenii tin la parerea lor.

Concret, pot sa ma dau si eu exemplu. Ati vazut pe Instagram si pe stories cat de frumoasa este paletuta cu farduri de la Makeup Revolution, in colaborare cu Sophiedoesnails? Ati vazuuut, ca doar am vorbit prin mesaje. 😂 Am incercat atat de mult sa ii rezist, pentru ca nu aveam nevoie de inca o paleta de farduri, cand acum o saptamana am aruncat o plasa plina ochi de produse make-up. Palete, rujuri, blush-uri, bronzere, you name it, i threw it away. Unele s-au invechit, altele erau aproape nefolosite.

Aveam nevoie de o alta paleta de farduri? Clar nu. Sunt nuante pe care le folosesc zilnic? Da.
Mi-am promis ca o s-o folosesc mai des pentru ca da, chiar are numai nuante care mi se potrivesc si pe care le folosesc des.
Da, mi-am promis si asta! O sa ma tin de cuvant? Pe jumatate, pentru ca o sa apara altceva care o sa-mi atraga atentia si de care "o sa am nevoie".

Bine, as putea sa vorbesc la nesfarsit despre tot ce ne-a prezentat Godin in cartea lui, si cate lucruri pot sa observ in online, dar si in offline.

De cate ori vi s-a intamplat sa cumparati ceva de care nu aveti nevoie?
Concret, hai sa spunem doar in luna martie, nu in general.

Toti suntem ciudati - We are all weird. The myth of mass and the end of compliance - Seth Godin

Scuzati-mi enormitatea recenziei, dar cand m-am asezat la calculator sa tastez, eram oarecum in pana. Aveam atatea idei care alergau de colo colo in capul meu, ca nu stiam cu ce sa incep.
Treptat, am reusit sa pun pe "hartie" doar un sfert din ce am gandit, si sper ca v-am facut si pe voi sa constientizati anumite lucruri. Eventual, la schimbarea pe care vreti sa o aplicati chiar la propria persoana.

Toti suntem ciudati de Seth Godin - o carte mica de dimensiuni, poate chiar prea mica, dar directa si concreta. Cum imi place sa cred ca sunt si eu. Mai am deja vreo 3 titluri pe wishlist de la acest autor, si sper sa le dau gata luna asta. A devenit un mic goal personal.

Multumesc frumos librariei online Libris pentru acest exemplar. Sper sa ajungeti sa il rasfoiti, iar daca va place, sa reveniti cu un feedback la mine.

SHARING MEANS CARING!  So share along if you liked this post.
Follow me on Instagram and don't forget to subscribe if you want to
receive my latest articles in your e-mail box. 💖
Have a lovely day!

***please read Disclaimer

ABOUT AUTHOR

Eva - Stories in Bloom is the destination for those seeking information and inspiration on the most sought-after in beauty, fashion and lifestyle. She is best known for her ladylike features, drawing her readers in with her approachability and enthusiasm for everything beautiful and inspirational. Her main love will always remain make-up though. She firmly believes that make-up should enhance a person's natural beauty and not completely change it, unless that's the intended look. "Make-up can push your self-confidence off the charts, but at the end of the day, it's just make-up. Have fun with it and remember that no amount of beauty products can mask an ugly soul. Remember that before you judge a person."

You May Also Like

0 comments

Every little word is highly appreciated! Thank you for taking your time! ^_^
--IMPORTANT NOTICE!--
Due to some repeated problems with Disqus, i had to delete this widget, thus losing ALL of my comments.

©COPYRIGHT EVA - STORIES IN BLOOM 2018