21 December, 2014

Taramul povestilor: Vraja Dorintelor - The Wishing spell - Chris Colfer - review

by Eva Luna No Comments
Land of Stories: The Wishing Spell - Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor - Chris Colfer - review

Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor - cand iti place ideea cu care s-a mers intr-o carte, dar iti vine sa plangi si sa-ti dai palme pentru ca nu a avut un editor bun. Barem un beta reader?!
Hai ca n-am inceput bine recenzia, nu? Ca intotdeauna, o sa incerc sa-mi exprim parerea, fara a v-o influenta pe a voastra, pentru ca nu tot ce imi place mie, poate sa va placa si voua, corect?

Am fost extrem de incantata cand am primit aceasta carte, pentru ca povestile si ilustratiile au un loc special in corasonul meu. Desi inceputul mi-a placut, iar personajele au fost destul de amuzante, cu cat citeam mai mult, cu atat simteam ca totul era prea liniar.

Land of Stories: The Wishing Spell - Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor - Chris Colfer - review

Hai sa va dau si un exemplu. Autorul tine mortis sa ne spuna ca din fiecare poveste pentru copii se poate invata ceva. De fapt, spune in repetate randuri acelasi lucru. Nu-i bai, pentru ca aceasta carte este destinata copiilor, iar ideea este ca ei sa lase jocurile pe calculator si sa mai puna mana pe o carte. Nothing wrong with that! Ce m-a zgariat pe mine pe creieras este faptul ca Alex si Connor nu respecta nici un fel de regula, si "calca" in picioare toata morala unei povesti apeland la sarcarsm.

Si eu as putea sa "distrug" aceasta carte cu sarcasmul meu, iar cine ma cunoaste, stie ca e este destul de on point, dar aleg mereu sa privesc lucrurile si din alte perspective, ca sa fiu mai corecta in luarea deciziilor.

Din perspectiva unui copil, cartea este amuzanta si plina de intorsaturi interesante, aratand viata personajelor din povesti dupa celebrul "happy ever after". Din perspectiva unui cititor adult care are la activ sute de carti citite, poate fi o lectura usoara sau se poate transforma intr-un WTF! din cinci in cinci minute.

Oricum ai lua-o, ideea a fost frumoasa si interesanta, dar problema e cu modul in care autorul a ales sa si-o prezinte, mai mult sub forma unui scenariu, decat o carte pentru copii.
Which brings me to my next no-no: alt autor care a scris o carte numai ca sa fie preluata si transformata pe marile ecrane.

Nu ma intelegeti gresit, imi plac adaptarile cartilor, chiar foarte mult, dar cand vreau sa ma uit la un film, vreau sa vad filmul. Cand vreau sa citesc o carte, pai vreau sa nu mai mananc si sa dorm patru ore, numai sa termin alea 400 de pagini. Acum intelegeti unde bat?

Land of Stories: The Wishing Spell - Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor - Chris Colfer - review
Nume:  Land of Stories: The Wishing Spell - Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor
Autor:  Chris Colfer
Editura:  NEMIRA - Nemi
Pagini:  472
Format:  130 x 200
Coperta:  paperback
Land of Stories: The Wishing Spell - Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor - Chris Colfer - review
- povesti, magie, si un strop de nazdravanie -
Cat despre povestea liniara pe care am mentionat-o mai sus, desi ni se "impune" la inceputul cartii ca povestile ne invata intotdeauna ceva, povestea lui Alex si Connor Bailey nu ne invata nimic. Vizualuri colorate si magice, actiune fast-paced, dau dintr-una intr-alta, primesc incontinuu ajutor din partea personajelor pe care le intalnesc in taramul povestilor, trec prin situatii precare si primejdioase care ar trebui sa ii invete ceva, nu patesc nimic, ies din buclucuri si repeta aceleasi greseli. Practic, intra si ies din lumea magica fara sa invete nimic, fara sa evolueze, si sa nu mai zic de modul in care autorul a ales sa preia numai partile frumoase din povestile alese pentru aceasta carte. Stim cu totii ce soarta a avut Mica Sirena, si ce a facut Alba ca Zapada la nunta ei.

Ca un light read, da, mi-a placut ideea, are un potential enorm, dar as fi vrut ca editorul sa petreaca mai mult timp alaturi de Chris si sa lucreze mai mult la poveste si personaje.
Stiu ca va aparea si un film dupa aceasta carte, si tind sa cred ca numai pentru asta a fost scrisa.

Stim cu totii ca primul volum dintr-o serie nu este cel mai stralucit, mai ales pentru un newbie. Foarte rare sunt acele ocazii in care cineva o nimereste din prima, dar in timp, autorul mai invata din greseli, devine din ce in ce mai bun si ajunge sa ne surprinda mereu cu lucruri faine. Numai pentru asta sunt curioasa si de celelalte povestiri, pentru ca da, sunt deja nu una, nu doua, ci alte sase volume publicate, ultimul fiind aparut in iulie, anul acesta. Asta spune ceva despre potentialul povestii. Sa nu mai zic ca dupa putin research, am descoperit ca ultimul volum a ajuns in mai multe topuri ca bestseller, fiind aproape la egalitate cu Harry Potter.

Eu raman destul de open-minded si revin cu parerea mea despre a doua carte, pentru ca da, o sa ii dau o sansa. V-am spus, mi-a placut Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor, si m-a amuzat teribil, doar ca modul in care a fost editata, destul de raw/indie, m-a cam dezamagit.

Land of Stories: The Wishing Spell - Taramul Povestilor: Vraja Dorintelor - Chris Colfer - review

Taramul Povestilor beneficiaza si de o harta a regatului, ca sa ne facem o idee despre drumul si peripetiile personajelor, plus ilustratii dragalase pentru fiecare capitol in parte, care descriu calatoria celor doi nazdravani. Eu si ilustratiile - big love. Asa ca mai primeste inca o bulinuta alba din partea mea.


Voi ce parere aveti lovelies? V-ar tenta aceasta carte pentru voi sau copii vostri?
Sunt sigura ca se vor amuza si ei, pentru ca modul in care a fost scris este mai contemporan.
In curand, revin cu impresii si despre al doilea volum. Abia astept!  ^_^

Have a lovely day!

***please read Disclaimer

0 comments:

Post a Comment

Every little word is highly appreciated! Thank you for taking your time! ^_^
--IMPORTANT NOTICE!--
Due to some repeated problems with Disqus, i had to delete this widget, thus losing ALL of my comments. I apologize if i didn't get to answer in time and that is why you will see all of my posts without comments.