21 December, 2014

Widgets

Victoria Aveyard - Red Queen - Glass Sword - Regina Rosie - Sabia de sticla - review

by Eva Luna No Comments
Victoria Aveyard - Red Queen - Glass Sword - Regina Rosie - Sabia de sticla - review - recenzie

Momentul ala cand vrei sa placi o carte, si nu te lasa autorul~ 💃
Azi am ales sa postez o recenzie pentru voi, pentru ca stiu ca unii asteptau cu nerabdare parerea mea despre aceste carti, inca de cand am postat pe Instagram si Facebook mici pareri.
Tin sa va reamintesc ca aveti ocazia sa castigati si voi aceasta serie, pentru surioara, fratior, verisor sau parinti, pentru cine vreti voi. Trebuie doar sa intrati pe pagina mea de Facebook si sa va incrieti la concurs.
Multumesc frumos Nemira pentru aceasta ocazie! Stiu ca sunt multe fete care indragesc aceasta serie, iar mie imi face mare placere sa fac oamenii fericiti.
Acestea fiind spuse, hai sa stam de vorba mai pe indelete.

Victoria Aveyard - Red Queen - Glass Sword - Regina Rosie - Sabia de sticla - review - recenzie


Greu, greu, tare greu cu primul volum. Am incercat sa rezist, dar am lasat cartea dupa cateva zeci de pagini. Apoi am luat-o din nou in mana, numai din pura incapatanare. Stiu ca multa lume imi impartaseste parerea cu privire la Regina Rosie, asa ca o incerc sa povestesc fara prea multe detalii, tocmai ca sa nu va influentez parerea, si sa va las sa descoperiti povestea voi singurei.

Regina Rosie mi se pare mai mult o introducere in lumea creata de Victoria Aveyard. Abia in a doua carte, lucrurile incep sa mearga mai repejor. Bine, aici tine mai mult de gustul fiecaruia in materie de carti.

Desi a fost destul de hyped up aceasta serie, si extrem de comparata cu multe alte carti deja consacrate in mediul literar (dar si cel cinematografic), eu zic sa va eliberati mintea de orice prejudecata atunci cand cititi o carte, oricare ar fi ea.

La fel am facut si eu cand am inceput Regina Rosie. Desi m-am "plans" la inceput de faptul ca merge treaba ca melcul, fara anumite detalii oferite de autoare, nu am putea avansa in poveste, iar actiunea ar stagna.
Este o lume noua, si nu prea. Da, anumite chestii m-au dus si pe mine cu gandul la alte serii mai populare, trebuie sa recunosc asta, dar este un roman interesant daca stai sa-l citesti si sa-i intelegi mesajul: tradarea te pandeste la orice colt, asteptand cu nerabdare sa faci o miscare gresita ca sa pierzi tot.

Actiunea se petrece in jurul lui Mare, o tanara care aparent nu are nici un talent sau vreun tel in viata. Sangele rosu apartine clasei muncitoare, pe cand argintiul apartine oamenilor nobili, cu bani, putere si multa aroganta, fiind considerati aproape zei datorita puterilor supranaturale capatate cu ajutorul sangelui argintiu.
No me gusta~ cred ca asta e singura chestie care a scos o reactie din mine fiecare data cand era vorba de vreun pompos sclifosit de-asta. Sorry, had to get that out of my system!  ^_^

Este un roman okay pentru un debut. Nu zic senzational, pentru ca am citit altele si mai bune, dar okay-ish pentru cineva care abia s-a lansat pe piata. Aventura, suspansul, invidia, tradarile, dar si iubirea se regasesc intre paginile acestei carti.
I-as da trei stelute acestei carti.
Acum hai mergem la urmatorul volum, ca acolo se schimba treaba.

Victoria Aveyard - Red Queen - Glass Sword - Regina Rosie - Sabia de sticla - review - recenzie

Holy chocolate cupcakes~
Asa da! Asa mai merge Victoria! ^_^
Daca la Regina Rosie am fost cam meh~ , Sabia de Sticla am citit-o in cateva zile. Si nu pentru ca OMG~ este super! Mai mult pentru curiozitatea mea de a afla cate lucruri poate "imprumuta" aceasta autoare de prin alte carti. Mi se pare ca aceasta serie este compusa din toate chestiile care au prins foarte bine la public, puse laolalta, sau mai bine zis fortate impreuna intr-un tablou abstract. Stii cam ce ar trebui sa iasa, dar inca nu este ceva definit, si elementele nu se lipesc intre ele. Ar fi mers treaba asta daca ar rasfoi aceasta serie cineva care nu prea le are cu cartile. Ar fi ceva nou pentru acea persoana, dar pentru cineva care are trei sau patru carti incepute pe noptiera si citeste aproape in fiecare seara, plus weekend, deja repetitia si "imprumutul" incep sa te irite.

Simti ca acel autor scrie mai mult pentru bani si pentru ecranizare.
Daca ar fi stat treaba un pic altfel, ar fi venit cu ceva nou, pentru ca ideea, lumea creata de autoare are foarte mult potential. Sunt atat de multe directii in care aceasta poveste ar fi putut dansa in voie, fara a simti ceva fortat sau sa ai un deja-vu din 10 in 10 pagini.

Acestea fiind spuse, in Sabia de Sticla, Mare imi da senzatia de o eroina cam egoista. Simt prea multe E-uri, si prea putina empatie, ingrijorare cu privire la cei din jurul ei, la oamenii care se bazeaza pe ea. Simt ca actiunile ei sunt mai mult pentru ea insasi, si nu pentru ceilalti.
Imi aminteste foarte mult de Casa Noptii de P.C. Cast, unde mereu si mereu ni se baga in fata cat de speciala si cat de importanta este eroina, si cat de ..., si cat de..., si cat de ... intelegeti voi ideea.
Urasc cand simt ca autoarea ma forteaza sa plac un personaj anume, doar pentru ca asa vrea ea.

Ideea cartilor este sa ne puna imaginatia in miscare, sa ne bucuram, sa ne enervam, sa ne dam ochii peste cap si sa ne palpite inima cand ajungem intr-un punct culminant, nu sa ne spuna autoarea ce ar trebui sa simtim.
Daca n-as fi citit nimic din YA sau Fantasy, ever!, probabil mi-ar fi placut foarte mult aceasta serie. Dar cum am ani de zile de cand citesc si tot citesc, si ador sa fac asta, poate n-as fi gasit atat de multe asemanari cu alte carti deja consacrate.

La finalul carti ne trezim si cu un cliffhanger (again), lucru des practicat de autori in general, cu speranta ca cititorii vor cumpara si al doilea volum al seriei, doar-doar sa afle continuarea.
Nu trebuie sa iti placa seria, trebuie doar sa o cumperi. Daca se merge pe ideea asta, pacat, pentru ca se merge mai mult pe cantitate, si nu pe calitate. Plus de asta, imi da senzatia ca autorul este nesigur de opera sa, asa ca apeleaza la mici trucuri de genul.
Ceea ce nu realizeaza duduia, este ca cititorul ar cumpara oricum si al doilea volum, dar numai pentru ca i-a ramas intiparita in minte povestea din prima carte.

Dupa cum am zis mai sus, in Sabia de Sticla avem parte de rasturnari de situatii electrice (see what i did there?😉), schimbari ale identitatii personajelor, iar daca in primul volum aveai impresia ca locuiesti pe o tabla de sah, in al doilea nimeni nu este in siguranta, nici macar atotputernicii holier-than-thou argintii.
Sabia de Sticla primeste patru stelute, cu mot si pampon, pentru ca mi-a placut mai mult decat primul volum.

Victoria Aveyard - Red Queen - Glass Sword - Regina Rosie - Sabia de sticla - review - recenzie

Sper ca v-au placut cartile prezentate azi. Ati citit vreuna din ele? Care va tenteaza mai mult?

Have a lovely day!

***please read Disclaimer

0 comments:

Post a Comment

Every little word is highly appreciated! Thank you for taking your time! ^_^
--IMPORTANT NOTICE!--
Due to some repeated problems with Disqus, i had to delete this widget, thus losing ALL of my comments. I apologize if i didn't get to answer in time and that is why you will see all of my posts without comments.