21 December, 2014

Widgets

~ BOTD: Totul despre ceai ●cafea ●cacao ● Istorie, Beneficii, Retete ~

by Eva Luna No Comments


Buna fetelor!  :)

Vreau sa va prezint azi o carte cam . . .apetisanta?!  Okay, okay . . .sa nu intru direct in detalii ca taranu' si sa va ametesc cu arbori de cafea, cacao si alte delicii irezistibile inca de la orele diminetii.
Asa ca voi incepe cu inceputul: Campania vALLuntar initiata de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA
Pana acum, cred ca ati mai dat peste diferite recenzii imprastiate pe ici colo, in care se mentioneaza despre carti, edituri si . . .copacei.
Imi place mult ideea asta, si din aceasta cauza am vrut sa particip si eu la aceasta editie *anul trecut fiind prima, iar aceasta este a doua*
Pentru cei care nu stiu deja, Grupul Editorial ALL a initiat o campanie foarte draguta si utila: bloggerii isi dau cu parerea despre carti, iar la 15 comentarii pe recenzie, se planteaza copacelul.
Imi amintesc si acum cu drag de doamna profesoara de geografie, care se chinuia saraca cu bezmeticii de noi sa ne invete importanta ingrijirii mediului. Yep, chiar ne ducea in curtea scolii sa plantam cu manutele noastre diferiti copacei si floricele. Nu eram noi tocmai multumiti, dar cand venea vara si vedeam curtea scolii frumos colorata, eheee~ sa nu mai zic ce ne infoiam in pene si ne mandream cu "EU am plantat florile alea!"
Acum, cand trec pe langa fosta scoala, vad pomisorii deja crescuti, varuiti si ingrijiti, si parca ma simt bine sa stiu ca si eu am contribuit la asta.
Ce face varsta asta din mine!  :))
Destul cu amintirile din copilarie, sa trecem la oile noastre *adica la carticica*
Am primit-o foarte recent, adica acum doua zile. Marti seara a ajuns curierul la mine, iar mama m-a sunat repejor si mi-a dat de veste ca am primit un colet. Eu trebuie sa mai primesc inca doua colete, dar alea sigur vin la posta, asa ca deh~ desfa si tu si vezi ce e inauntru!!  M-am bucurat cand mi-a zis mama de carti, iar cum suntem amandoua doua pofticioase, gurmande, slabe de inger in privinta a tot ce tine de domeniul acesta pacatos si addictive al ciocolatei, cum am ajuns acasa, erau deja trei post-it lipite pe carte.

Ca sa intelegeti si voi limbajul intre mine si mama: Eva! ai pe comanda o negresa, o rulada si un tort! De preferabil, facute cat mai curand pentru ca imaginile ma fac sa salivez prea mult.
Va promit ca postez retetele si evident, ce minunatie, sau dezastru mi-a iesit.  ツ
Dar hai sa le iau mai bine pe rand.
Cartea este structurata in trei parti, unde fiecare capitol ne plimba prin istorie, diferite metode de preparare, beneficii, si nu in ultimul rand, retete.

CEAI
Cartea incepe cu leacul aceasta miraculos, denumit ceai. Ne plimbam prin istoria sa in India, China, apoi ajungem si prin Europa. Ni se prezinta tipurile/sortimentele de ceai, modurile de preparare, cultivarea cat si recoltarea lor, toate insotite de poze care mai de care interesante si, cam zen asa. :))  Cu aceasta ocazie, am aflat si cum se fierbe corect apa pentru ceai si cum se prepara o infuzie, plus alte intrebuintari ale ceaiului.
Nici retetele nu s-au lasat mai prejos, dar eu personal, prefer ceaiul simplu, fara alte "decoratiuni" sau adaosuri.

Lev Tolstoi spunea despre ceai: "Eram nevoit sa beau mult ceai, altfel nu eram in stare sa lucrez. Ceaiul da frau liber capacitatilor ce dorm in adancul sufletului meu."

CAFEA
Cum eu nu mai beau cafea de vreo un an si ceva, capitolul acesta a facut-o pe mama extrem de fericita. Nu numai din cauza fotografiilor si retetelor *da, da! o rulada si niste trufe homemade ar mai vrea sa mai guste doamna :)) *. Off, si mai se mira cu cine seman asa maniaca :)))))

Mi-a placut mult aceasta fraza din carte, referitor la cafea:
Unii au spus că este ca o amantă geloasă si plină de surprize. Mult mai incitantă decat ceaiul, vă va ridica spre cele mai mărete ganduri sau vă va lasa sleit de puteri si fară de chef de viată, dacă vreti s-o abandonati. Nu fiti niciodată siguri ca i-ati descoperit toate fetele pentru ca ar fi chiar in stare să vă socheze intr-o bună zi. Iar cei care au spus ca ar lăsa-o oricând, au fost chiar naivi!

Morala: Coffee's addictive!
Which brings us to our next addiction. 

CACAO  
Arborele de cacao (✿◠‿◠)
Se vede cat sunt de incantata, nu?
Acest capitol ne poarta prin legendele mayasilor, aztecilor, ca apoi, aproximativ prin anul 1500, boabele de cacao "pun piciorul" pe pamant european. *Thank you God!!!*
Aflam ca exista trei tipuri principale de arbori de cacao: tipul Forastero, Criollo si Trinitario.
Industria ciocolatei incepe sa se dezvolte incet-incet, rasarind tot mai multi fani infocati ai acestei bauturi delicioase si exotice, extrem de des consumata in saloanele aristocratiei europene.
Nu cred ca mai e cazul sa spun ca ciocolata este si un afrodisiac, nu?  :)))
Mai ne sunt prezentati marii producatori de ciocolata, evolutia lor in acest domeniu cat si diferite povestioare sau barfe, care au aparut de-a lungul timpului.
Fata de celelalte capitole, aici apar mai multe retete, si din cate am observat, nu au un grad mare de dificultate.

Consider ca aceasta carte poate fi oferita ca si cadou, avand informatii utile, cateva retete usor de preparat, cat si imagini care iti lasa gura apa  ❀‿❀
O puteti gasi aici >click<

Acest articol face parte din campania vALLuntar initiata de Grupul Editorial ALL, cu sprijinul ROMSILVA.
Nu uitati dragilor, la fiecare 15 comentarii primite pe fiecare recenzie, mai inverzim cu un copacel plaiurile noastre mioritice, ca si asa, cam ducem lipsa.
So don't be shy, everything's for a good cause!

O zi cat mai placuta!
Hugs & Kisses,
Eva  (✿◠‿◠)

sursa poze: Pinterest

0 comments:

Post a Comment

Every little word is highly appreciated! Thank you for taking your time! ^_^
--IMPORTANT NOTICE!--
Due to some repeated problems with Disqus, i had to delete this widget, thus losing ALL of my comments. I apologize if i didn't get to answer in time and that is why you will see all of my posts without comments.
And NO, i do not recommend using Disqus!